logo

Frågor och svar


Vad finns det för garantier att överskottet verkligen går till de ideella organisationerna?
Lotteriet står under Lotteriinspektionens kontroll. Lotteriinspektionen är en statlig myndighet som har till uppgift att ta tillvara både de ideella parternas och kundernas intressen.


BETALNING

Hur betalar jag? 
Du betalar med det inbetalningskort som kommer tillsammans med lottbeviset hem i brevlådan. Du kan också välja att betala med autogiro. För att din lott ska vara aktiv under vinstperioden måste betalningen vara oss tillhanda senast den 30:e. Det innebär att om du betalar tex senast den 30 september så har du vinstchans 10 oktober - 9 november. Om din inbetalning sker för sent, används pengarna till nästkommande dragning. Givetvis gör vi en utbetalning om du vill det.

Jag har ansökt om autogiro. Är jag ansluten? Ska jag betala med det vanliga inbetalningskortet? Vad händer om jag betalar och ni hinner dra beloppet via autogiro samtidigt?
 

Det kan ta ett par veckor innan autogirot fungerar. Så länge du får ett inbetalningskort från oss med ett belopp angivet så ska du betala med det. När din autogiroansökan har godkänts och börjat fungera får du ett makulerat inbetalningskort. Då behöver du inte bekymra dig om betalningarna längre - de sköts automatiskt. Om du betalar dubbelt så betalar vi ut det resterande beloppet till dig inom två veckor.

DRAGNING

Hur kan jag kontrollera att jag har vunnit på en lott?
Vinnande lottnummer presenteras dagligen under dragningslistor. När spelomgången är slut får du dessutom en komplett dragningslista hemskickad.

UPPSÄGNING

Jag vill avsluta min prenumeration på Månadslotten. Kan jag göra det per telefon?
Ja, du kan skriva, ringa eller kontakta oss på kundservice@manadslotten.se. Ideella Spel AB, 113 94 Stockholm, 08-39 90 60

VINSTER
Jag är osäker på om jag har vunnit. Har ni möjlighet att se efter?
Vi har vinstbevakningsgaranti så du behöver inte vara rädd att missa en vinst. Vi skickar brev till alla vinnare efter spelperiodens slut. Är du ändå osäker finner du alla tidigare dragningar under dragningslistor. Du kan även kontakta kundservice vid frågor.

Jag har glömt att betala min lott. Nu ser jag att mitt lottnummer har vunnit! Vad gör jag nu? Jag vill ha vinsten! 
Om du inte betalat för din lott i tid så kan du inte vinna i spelomgången.

När får jag min vinst?
Alla vinster betalas ut efter spelperiodens slut. Är du ansluten till Autogiro så får du din vinst snabbare utbetald. Oavsett får du ett vinstmeddelande från oss. Är du inte ansluten till Autogiro så får du ett brev hemskickat efter spelomgångens slut med information om att du ska kontakta oss.

VINSTBEVAKNING

Om jag av någon anledning inte haft möjlighet att i tid kolla upp om jag vunnit, riskerar jag då att missa eventuella vinster?
Vi har vinstbevakningsgaranti så du behöver inte vara rädd att missa en vinst.

ALLMÄNNA VILLKOR

Här hittar du våra Allmänna villkor.